Powody do podjęcia działania:

Pusta sekcja. Edytuj stronę aby dodać treść.
Pusta sekcja. Edytuj stronę aby dodać treść.
Pusta sekcja. Edytuj stronę aby dodać treść.
Pusta sekcja. Edytuj stronę aby dodać treść.
Pusta sekcja. Edytuj stronę aby dodać treść.
Pusta sekcja. Edytuj stronę aby dodać treść.
Pusta sekcja. Edytuj stronę aby dodać treść.
Pusta sekcja. Edytuj stronę aby dodać treść.

Bezpieczeństwo / Niespełnianie Norm

Nieprzestrzeganie norm zagraża bezpieczeństwu.

Podstawowe przyczyny wypadków to:

  • Niekontrolowany ruch windy.
  • Brak drzwi kabinowych.
  • Przeciążenie.
  • Brak ochrony przed nadmierną prędkością dojazdu.
  • Ogranicznik prędkości lub chwytacz nie pracują.
  • Brak fotokomórki drzwiowej.
  • Nieprawidłowe poziomowanie zatrzymania
  • Brak systemu alarmowego.
  • Brak systemu ratunkowego.
  • Brak trybu ewakuacyjnego w przypadku pożaru.

Jeśli winda nie jest monitorowana przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, w przypadku awarii pasażerowie zostaną uwięzieni, dopóki ktoś nie powiadomi firmy konserwującej.

Wydajność Energetyczna

  • Stałe oświetlenie kabiny za pomocą żarówek, świetlówek lub halogenów
    (nie LED).

  • Wciągarki przekładniowe z jednym lub dwoma biegami.
  • Wyposażenie elektryczne windy jest stale włączone, 24 godziny na dobę,
    365 dni w roku.

  • Brak systemu regeneracyjnego wykorzystującego energię wytwarzaną podczas hamowania windy.

Komfort

  • Hałas wytwarzany przez wciągarkę lub agregat hydrauliczny.
  • Wibracje w kabinie.
  • Długi czas przejazdu i oczekiwania.
  • Odczucie, że drzwi otwierają się zbyt wolno.
  • Odczucie, że winda rusza zbyt wolno.

Łączność

    • Podłączona winda umożliwia zapobieganie awariom poprzez analizę danych. Dzięki temu służby konserwacyjne mogą przeprowadzać naprawy prewencyjne, które są mniej kosztowne i zajmują mniej czasu niż usterki występujące bez ostrzeżenia. Konserwacja zapobiegawcza wydłuża również całkowity okres eksploatacji windy.
    • Służby konserwacyjne są natychmiast powiadamiane w przypadku aktywacji alarmów. Dzięki temu, w przypadku wystąpienia awarii lub uwięzienia pasażerów, pracownicy obsługi technicznej są natychmiast powiadamiani o problemie, często zanim jeszcze użytkownicy zdadzą sobie z niego sprawę.
    • Usterki mogą być usuwane zdalnie. Technicy otrzymują informacje o występujących problemach oraz o podzespołach, których one dotyczą, dzięki czemu są w stanie szybciej wykonać niezbędne prace naprawcze.
    • W przypadku, gdy elementy windy nie zostały trwale uszkodzone, posiadanie połączonej windy umożliwia zdalne usunięcie usterki i natychmiastowe ponowne jej uruchomienie.
    • Wybór przystanku bezdotykowo. Za pośrednictwem aplikacji MP Callmylift, łączność umożliwia wezwanie windy z telefonu komórkowego bez konieczności dotykania przycisków.
    • Aplikacja umożliwia dostęp do ważnych informacji dotyczących windy, takich jak stan, wykorzystanie i dostępność windy.

Ułatwienia Dostępu

Trudności osób o ograniczonej ruchowości:

  • Nieprawidłowe poziomowanie zatrzymania (różnica pomiędzy wysokością podłogi windy i przystanku)
  • Drzwi półautomatyczne, które wymagają ręcznego otwierania.
  • Wąskie drzwi i kabina uniemożliwiające korzystanie z windy przez osoby na wózku inwalidzkim.
  • Winda nie dojeżdża do poziomu ulicy (trzeba wejść po schodach).

Trudności osób niewidomych lub niedowidzących:

  • Panele dyspozycji i przyciski w niekontrastowych kolorach, co utrudnia ich identyfikację
  • Przyciski bez wypustek i symboli Braille’a.
  • Brak sygnalizacji dźwiękowej: osoba niewidoma nie uzyskuje informacji o położeniu, kierunku ruchu czy stanie drzwi.

Trudności osób niesłyszących:

  • Brak pętli indukcyjnej pomagającej osobom niesłyszącym z aparatem słuchowym.
  • Przycisk alarmowy bez podświetlenia w wyniku aktywacji.

Inne:

  • Przyciski XL dla osób z ograniczeniami ruchowymi.

Niezawodność

  • Zachowanie nietypowe.
  • Okresowe usterki.
  • Niska dostępność części zamiennych koniecznych do napraw.
  • Odczucie, że winda może zepsuć się w dowolnym momencie. Strach przed przejazdem windą.

Jeśli winda wykazuje te objawy, oznacza to, że nie jest niezawodna.

Instalacja elektryczna zużywa się dużo szybciej niż w przypadku pozostałych elementów windy ze względu na zmęczenie materiału z powodu ciągłego włączania
i wyłączania styków i sygnałów elektrycznych. Stara instalacja elektryczna jest przyczyną awarii i wymaga ciągłej wymiany elementów.

Co więcej, stara wciągarka, która wytwarza hałas i wibracje, może w każdej chwili ulec poważnej awarii.

Estetyka

  • Kabina ze zużytymi ścianami i podłogą, które dają odczucie starości, brudu
    i zużycia.
  • Panele dyspozycji z wyświetlaczami LED lub przyciski ze starym typem podświetlenia.
  • Sufity z i lampami fluoroscencyjnym
  • Odczucie starych materiałów i technologii

Potrzeby Specjalne

  • Przygotowanie do użytku przez ekipy ratownicze
  • Zabezpieczenie przed ruchami sejsmicznymi
  • Zabezpieczenie przed wandalizmem

Bezpieczeństwo / Niespełnianie Norm

Nieprzestrzeganie norm zagraża bezpieczeństwu.

Podstawowe przyczyny wypadków to:

  • Niekontrolowany ruch windy.
  • Brak drzwi kabinowych.
  • Przeciążenie.
  • Brak ochrony przed nadmierną prędkością dojazdu.
  • Ogranicznik prędkości lub chwytacz nie pracują.
  • Brak fotokomórki drzwiowej.
  • Nieprawidłowe poziomowanie zatrzymania
  • Brak systemu alarmowego.
  • Brak systemu ratunkowego.
  • Brak trybu ewakuacyjnego w przypadku pożaru.

Jeśli winda nie jest monitorowana przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, w przypadku awarii pasażerowie zostaną uwięzieni, dopóki ktoś nie powiadomi firmy konserwującej.

Wydajność Energetyczna

  • Stałe oświetlenie kabiny za pomocą żarówek, świetlówek lub halogenów
    (nie LED).

  • Wciągarki przekładniowe z jednym lub dwoma biegami.
  • Wyposażenie elektryczne windy jest stale włączone, 24 godziny na dobę,
    365 dni w roku.

  • Brak systemu regeneracyjnego wykorzystującego energię wytwarzaną podczas hamowania windy.

Komfort

  • Hałas wytwarzany przez wciągarkę lub agregat hydrauliczny.
  • Wibracje w kabinie.
  • Długi czas przejazdu i oczekiwania.
  • Odczucie, że drzwi otwierają się zbyt wolno.
  • Odczucie, że winda rusza zbyt wolno.

Łączność

    • Podłączona winda umożliwia zapobieganie awariom poprzez analizę danych. Dzięki temu służby konserwacyjne mogą przeprowadzać naprawy prewencyjne, które są mniej kosztowne i zajmują mniej czasu niż usterki występujące bez ostrzeżenia. Konserwacja zapobiegawcza wydłuża również całkowity okres eksploatacji windy.
    • Służby konserwacyjne są natychmiast powiadamiane w przypadku aktywacji alarmów. Dzięki temu, w przypadku wystąpienia awarii lub uwięzienia pasażerów, pracownicy obsługi technicznej są natychmiast powiadamiani o problemie, często zanim jeszcze użytkownicy zdadzą sobie z niego sprawę.
    • Usterki mogą być usuwane zdalnie. Technicy otrzymują informacje o występujących problemach oraz o podzespołach, których one dotyczą, dzięki czemu są w stanie szybciej wykonać niezbędne prace naprawcze.
    • W przypadku, gdy elementy windy nie zostały trwale uszkodzone, posiadanie połączonej windy umożliwia zdalne usunięcie usterki i natychmiastowe ponowne jej uruchomienie.
    • Wybór przystanku bezdotykowo. Za pośrednictwem aplikacji MP Callmylift, łączność umożliwia wezwanie windy z telefonu komórkowego bez konieczności dotykania przycisków.
    • Aplikacja umożliwia dostęp do ważnych informacji dotyczących windy, takich jak stan, wykorzystanie i dostępność windy.

Ułatwienia Dostępu

Trudności osób o ograniczonej ruchowości:

  • Nieprawidłowe poziomowanie zatrzymania (różnica pomiędzy wysokością podłogi windy i przystanku)
  • Drzwi półautomatyczne, które wymagają ręcznego otwierania.
  • Wąskie drzwi i kabina uniemożliwiające korzystanie z windy przez osoby na wózku inwalidzkim.
  • Winda nie dojeżdża do poziomu ulicy (trzeba wejść po schodach).

Trudności osób niewidomych lub niedowidzących:

  • Panele dyspozycji i przyciski w niekontrastowych kolorach, co utrudnia ich identyfikację
  • Przyciski bez wypustek i symboli Braille’a.
  • Brak sygnalizacji dźwiękowej: osoba niewidoma nie uzyskuje informacji o położeniu, kierunku ruchu czy stanie drzwi.

Trudności osób niesłyszących:

  • Brak pętli indukcyjnej pomagającej osobom niesłyszącym z aparatem słuchowym.
  • Przycisk alarmowy bez podświetlenia w wyniku aktywacji.

Inne:

  • Przyciski XL dla osób z ograniczeniami ruchowymi.

Niezawodność

  • Zachowanie nietypowe.
  • Okresowe usterki.
  • Niska dostępność części zamiennych koniecznych do napraw.
  • Odczucie, że winda może zepsuć się w dowolnym momencie. Strach przed przejazdem windą.

Jeśli winda wykazuje te objawy, oznacza to, że nie jest niezawodna.

Instalacja elektryczna zużywa się dużo szybciej niż w przypadku pozostałych elementów windy ze względu na zmęczenie materiału z powodu ciągłego włączania
i wyłączania styków i sygnałów elektrycznych. Stara instalacja elektryczna jest przyczyną awarii i wymaga ciągłej wymiany elementów.

Co więcej, stara wciągarka, która wytwarza hałas i wibracje, może w każdej chwili ulec poważnej awarii.

Estetyka

  • Kabina ze zużytymi ścianami i podłogą, które dają odczucie starości, brudu
    i zużycia.
  • Panele dyspozycji z wyświetlaczami LED lub przyciski ze starym typem podświetlenia.
  • Sufity z i lampami fluoroscencyjnym
  • Odczucie starych materiałów i technologii

Potrzeby Specjalne

  • Przygotowanie do użytku przez ekipy ratownicze
  • Zabezpieczenie przed ruchami sejsmicznymi
  • Zabezpieczenie przed wandalizmem

Poznaj swoją
windę

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Pobierz nasz katalog Modernizacja dźwigów

Pobierz tutaj

Jesteśmy tu, aby służyć Ci pomocą.
Napisz do nas lub zadzwoń: +48 22 647 07 01